Czy salon samochodowy to dobry biznes?

  wyświetleń 37,794

Global Motors

6 miesięcy temu

Sieci dealerskie marek premium docierają do kolejnych miast i miasteczek. W wielu miejscach powstają prawdziwe zagłębia salonów, gdzie możemy wybierać pomiędzy różnymi markami. Czy zatem salon samochodowy to dobry pomysł na biznes?
Adam i Krzysztof powiedzą nam o tym jak wygląda funkcjonowanie salonu od kuchni. Jakie warunki trzeba spełnić by zostać dealerem, jak wygląda obrót samochodami, ile kosztuje utrzymanie salonu i w końcu ile zarabia się na nowych autach…
Cytowane materiały na prawie cytatu:
1. plpost.info/chat/0LWXpJmt2aGxno4/wideo.html
2. plpost.info/chat/x8e5lmbHuYGYnXo/wideo.html
3. plpost.info/chat/1L3YjJCRzbCHg4o/wideo.html
4. plpost.info/chat/tZ3JnGXJtpWybmU/wideo.html
------------
👊 Subskrybuj Global Motors ➛ goo.gl/8V9AU3
📷 Instagram Adama ➛ adam_globalmotors
📷 Instagram Marcina ➛ marcin_globalmotors
📮 Facebook ➛ globalmoptors
🖥 Strona WWW ➛ globalmotors.pl/
🌐 Profil OTOMOTO ➛ globalmotors.otomoto.pl/
📞 Zadzwoń do nas: 792 201 202 / 731 301 300
📧 Napisz do nas: kontakt@globalmotors.pl
------------
#salon #samochodowy #globalmotors

Komentarze
Jebaka PiSd
Jebaka PiSd 21 dzień temu
To już wiem dla czego głupi czujnik deszczu kosztował mnie 2 tys.
Rado ###
Rado ### Miesiąc temu
Grosze 🤣🤣🤣 Jutro otwieram ..😆
Bania1988
Bania1988 Miesiąc temu
Jakoś nie wierzę w te wyliczenia. 50-100 melonów inwestycji? Ile lat musisz prowadzić, żeby ten salon zaczął zarabiać? 50?!
Mikolay Kuka
Mikolay Kuka Miesiąc temu
A jak zostać importerem??? Był już o tym odcinek?
goyda85
goyda85 Miesiąc temu
Wszystko super wyjaśnione ale projekt architektoniczny 200tys???z takimi cenami się nie spotkałem a pracuje w branży
Michał Benke
Michał Benke Miesiąc temu
Gdzie Wy handlowaliście tymi samochodami? Jak słyszę "woldzwagen" to mi się podnosi...
Michał Smentoch
Michał Smentoch Miesiąc temu
taaa, pewnie gdzieś mi się zapodziało parę melonów, jak znajdę otwieram
Sharky Honda
Sharky Honda 3 miesięcy temu
Skoro powstają nowe salony tzn. że się opłaca ale tylko tym którzy mają już sieć salonów.
MrDomestosWC
MrDomestosWC 3 miesięcy temu
Obserwując rynek dealerów i zmiany na nim można dojść do wniosku, że dilerzy za jakiś czas będą się zamykać. W niektórych krajach za sprzedaż odpowiada już tylko importer, który ma filie w większych miastach, auto często zamawia się przez telefon albo internet i przychodzi po odbiór. Prywatnie są tylko autoryzowane serwisy, sprzedaż jest obsługiwana przez importera. Przykładowo Tesle w kanadzie i usa zamawia się przez telefon lub internet i auto trafia do autoryzowanego serwisu na przygotowanie i idbior. W obecnej machine jest zdecydowanie za dużo trybików i każdemu trzeba za to zapłacić. Wyeliminowanie pośredników obniży cenę o sporo % i usprawni popyt.
Jak Nie
Jak Nie 3 miesięcy temu
Zastanawiałem się czy mój rabat -13% w grudniu 2018 roku na auto do produkcji BMW G20, która premierę miała w marcu 2019 roku to dużo czy mało. Teraz już wiem ze to było mistrzostwo świata. Dzięki za ten materiał 👌🏻
Jak Nie
Jak Nie 20 dni temu
@Piotr Kasztan dzięki za odpowiedź, myślisz, że tegoroczny model serii 4 w cabrio można uzyskać więcej niż 13% ?
Piotr Kasztan
Piotr Kasztan 21 dzień temu
Teraz jest upust 20 procent a, nawet 21
S0B3K
S0B3K 3 miesięcy temu
Mało przyszłościowy biznes. Tesla nie ma tradycyjnych salonów i rynek prędzej czy później pójdzie w tą stronę.
Marcin
Marcin 4 miesięcy temu
Global Motors co z Mercedesem za milion z wibracjami ?wydawałoby się ze sprawa została zamieciona pod dywan .
Parafiniuk TV
Parafiniuk TV 4 miesięcy temu
nikomu by się nie opłacało prowadzić salonu
Parafiniuk TV
Parafiniuk TV 4 miesięcy temu
widziałem za 4 mln zł spory salon z serwisem na sprzedaż
J D
J D 4 miesięcy temu
Zakredytuje sie ale postawie taki salon
Kamil Nogacki
Kamil Nogacki 4 miesięcy temu
Świetna robota. Ludzie uwielbiają konkrety
piwowar87
piwowar87 4 miesięcy temu
Fajny materiał, ale zakładam, że oparty na niemieckich doświadczeniach. Czy podobne zasady panują wśród marek japońskich?
prezes lary
prezes lary 5 miesięcy temu
Panowie :) przyznaję dobry materiał. Co za czasy... nam na języku kilka słów ale powstrzymam sie od ich napisania. Dodam jedynie, że pięknie zareklamowaliście branżę... całe szczęcie, że 20 lat temu nie zdecydowałem się na ściągnięcie do Polski jednej z luksusowych marek. Nie odpowiadało i nadal mi nie odpowiada wszechobecna gonitwa, za czym... Importer zadecyduje w porozumieniu z producentem... kajdany do końca życia, śmieszne. Producentom i importerom tak odjeb... że samochody będzie można kupić na stacjach benzynowych. w tej kolejności: poproszę hot-doga, ten czerwony samochodzik i paliwko do niego. Trzymta się ciepło i zdrowo.
Sp91Mr
Sp91Mr 5 miesięcy temu
Korposmiecie nic więcej...
Bartosz Niewiadomy
Bartosz Niewiadomy 5 miesięcy temu
hej Panowie. Fajna jakość nagrania, zdradzicie jakiej kamery /aparatu używacie?
Polacy vs oprawcy
Polacy vs oprawcy 5 miesięcy temu
Mega dzieki
Istota
Istota 5 miesięcy temu
Powiedzcie jeszcze skąd wzięliście kasę na salon GlobalMotors
Pawlo
Pawlo 5 miesięcy temu
Z drugiej strony jaki prosty zarobek na naprawach z AC.
Piotr Piotr
Piotr Piotr 6 miesięcy temu
Jak zawsze do przodu
Andrzej Komorowski
Andrzej Komorowski 6 miesięcy temu
Diler kupując samochód od importera płaci za auta 25-35% w zależności od marki mniej niż oficjalna cena salonowa. Nie wiem po co cały czas ludziom wciska się ciemnotę że tak nie jest, może to specjalna polityka importerów albo dilerów żeby ludzie nie negocjowali zbyt mocno rabatów. Nawet leasing kupuję auto jeszcze taniej od tego co klient wynegocjuje. Jednym słowem ściema z tymi małymi marżami i słabymi zarobkami dilerów. W sumie nie dziwię się dilerom przecież to ich zysk i nikt nie chce pozbywać się zysku. Wystarczy zobaczyć że są firmy które oferują nowe auta 5-10% taniej niż oficjalny diler można je zamówić i kupić u nich i na pewno nie dokładają do interesu i nie mają żadnych bonusów od producenta za wyrobienie norm bo kupują je jako " multidilerzy " albo flotowcy.
ERYK Polska Zachodnia
ERYK Polska Zachodnia 6 miesięcy temu
BARDZO dobry odcinek i merytorycznie , dokładnie wszystko wyjaśnione . Teraz już wiem dlaczego w moim mieście ( 140 tys mieszkańców ) już KILKU dealerów różnych marek po prostu zbankrutowało ... Zastanawiam się też PO CO ktoś kto dysponuje np: 50 mln PLN wchodzi w ten biznes i chodzi na krótkiej smyczy importera ? Przy takiej kasie idzie wymysleć SPORO innych -wydaje się lepszych biznesów .
Karol grajewski
Karol grajewski 6 miesięcy temu
Z taką umową było właśnie z salonem Peugeota, w moim mieście. Zaszedłem właśnie do dealera Pegeota, nie było nawet aut, i sprzedawca powiedział, że nie mają podpisanej umowy. Doszło do tego, że salon został zlikwidowany
kamoreks
kamoreks 6 miesięcy temu
Dealerzy dopłacają do interesu. Działają charytatywnie. Działki za 5 mln złotych pod salon dostają od bezdomnego :) a budowa za kolejne 4 mln złotych również od bezdomnego :) mi sprzedawca otwarcie powiedział, że zarabiają na 1 aucie za ok 100 000 netto zarabiają ok 6-7 tys netto.
Red Line
Red Line 6 miesięcy temu
Trochę popłyneliście z tymi cenami. Wystarczy milion dwa na cały salon nie licząc gruntu. Z prowizją też nie jesteście świadomi. 20%to minimum i nikt im tego nie zabierze.
FlyinKnee89
FlyinKnee89 6 miesięcy temu
Za milion to nawet działki nie kupisz pod taki salon. Robiłem instalacje w salonie Toyoty, na samą działkę poszło 10 mln zł, to dolicz sobie budowę wielkiego budynku, parkingu, oświetlenia i całego wyposażenia. Od kilku milionów się zaczyna jak kupisz działkę i zrobisz projekty, jak dojdą koszty materiałów i robocizny to na kilkudziesięciu jak soe zatrzymasz, to będzie dobrze :) Za milion to można postawić duży dom z działka :)
YANKEZ
YANKEZ 6 miesięcy temu
Hola, hola Panowie troszkę Was fantazja poniosła za dużo Netflixa i innej szmiry. Polecam odwyk i lądowanie na naszej planecie tu Ziemia. Konkret: Zakupiłem w całości Salon samochodowy przy Al. Jerozolimskich od komornika za 8 mln. Tak że tego no... to co lądujemy? Przy tych kwotach które tam sobie wymieniacie nie wiedzę takiej czasoprzestrzeni w której włożony kapitał miał by się zwrócić. Zresztą niebawem cała ta bańka na nieruchomościach pryśnie i zobaczycie ile są tak naprawdę warte a z drugiej strony firmy TfuBudowlane i TfuDeweloprzy dowiedzą się ile jest warta ich praca i jakich marż należy się 3mać. Pozdrawiam wszystkich z plemiona MoreThinking. 🏗
Mar Cin
Mar Cin 6 miesięcy temu
ale bezsens i jak tu szary kowalski w pl moze zostac wlascicielem takiego salonu jak w tym zjebanym kraju nie dadza pozyczni takiej ;) my tu mamy zycie za 2 koła i same zmartwienia... w USA dają byle komu nawet 1mln pozyczki na biznesy itp
Wadim Szymocha
Wadim Szymocha 5 miesięcy temu
To fakt, pod warunkiem że ten byle kto ma nieruchomość wartą 1.5 mln na zabezpieczenie pożyczki.
greg fox
greg fox 6 miesięcy temu
hehe znowu milionami sypiecie żeby plebs z wrażenia nie wstał 😅 bunkier z szybami zamiast ścian 10 mln yhym niedawno byłem w salonie gdzie siedziba mieściła się w budzie z desek a auta były na dworze😅a dawniej widziałem salon zrobiony z garażu blaszanego i to na zachodzie Europy pozdro
Grzegorz Heine
Grzegorz Heine 6 miesięcy temu
Czy jak sprzedawca skody mowi mi ze to juz ostatnia sztuka i wiecej nie bedzie tego modelu auta że jest juz nie wkladana ta wersja silnika to jest opcja ze to ostatnia sztuka ? czy ...kłamie eeeeee tzn chce sprzedać :)
Leszek Posłuszny
Leszek Posłuszny 6 miesięcy temu
Byłem dealerem na województwo kujawsko pomorskie marki bmw i zgadzam się z Waszą analizą. Osobną kwestią jest działanie polskiego pośrednika czyli w moim przypadku bmw Polska. O tym by można książkę napisać. Pozdrawiam
BossingtonHill Forever
BossingtonHill Forever 3 miesięcy temu
A konkretnie ? Moze chociaz jedna albo dwie rzeczy wymien ? Czy tylko patologia czy w druga strone rowniez ?
radek 0303
radek 0303 5 miesięcy temu
To może coś szerzej, bo akurat niedawno kupowałem nowe BMW w tym województwie i jestem ciekaw jak to jest naprawdę po tej drugiej stronie. Pozdrawiam
Okulele Maukoko
Okulele Maukoko 6 miesięcy temu
Dla ciekawostki salon audi w eching\monachium w zeszłym roku sprzedawał 400 aut miesiecznie.. a wielkość salonu robi ogromne wrażenie, końca nie widać tych aut pod dachem ;) pozdrawiam
Okulele Maukoko
Okulele Maukoko 6 miesięcy temu
@Arkadiusz Kiersztyn dokładnie ! Nie stać mnie kupić za gotówkę ale bez problemu stać mnie na jazdę nowymi autami.. i tak moja żona ma salonowa a5 (z eching ) za 300e miesiecznie... przekładając to na złotówki to 300zl bo tak należy przeliczać jak się gdzieś mieszka na stałe.. pozdrawiam !
Arkadiusz Kiersztyn
Arkadiusz Kiersztyn 6 miesięcy temu
Niestety Polska polityka finansowania przez banki nie jest tak korzystna jak w Niemczech czy wielkiej Brytanii. Tam można mieć nowe auto za 400-500€ miesięcznie czyli za tyle ile wynosi tam najniższa tygodniówka, a nawet przeglądałem ostatnio ofertę na nowego Citroena z najniższej klasy za 149€/m. Do tego wartość nominalna naszej waluty komplikuje sprzedaż/zakup samochodów.
Piotr
Piotr 6 miesięcy temu
100 milionów ,200 milionów ... Skromnie
Sebastian Bachan
Sebastian Bachan 6 miesięcy temu
komentarz dla twórcy filmu + lajk ku chwale i na pohybel algorytmom youtuba,niech Ci wirtualny stwórca w subach wynagrodzi.
Roliglaz
Roliglaz 6 miesięcy temu
Co z CL em????
BossingtonHill Forever
BossingtonHill Forever 3 miesięcy temu
To nie jest CL tylko S-klasa Coupe. Odkad zainteresowalem sie tematem bo sam chcialem kupic co prawda nie najnowszego i nie S-klase tylko C63 AMG ale silnik ten sam, okazalo sie ze te silniki maja wady fabryczne praktycznie nieusuwalne przez co serwis jest horrendalnie drogi i odpuscilem sobie, wole V8 od Lexusa. Znalazlem kilka osob na youtube narzekajacych na te silniki, waly napedowe i skrzynie. Tu masz link do jednego z nich. Koles z Moskwy o pseudonimie 'Litwin' byl swoim 7 razy w serwisie na gwarancji, nic nie zrobili wiec postanowil calemu swiatu pokazac do czego sie nadaje to auto i podpalil je. plpost.info/chat/ubyminzCl6OboXo/wideo.html
Olgiert
Olgiert 6 miesięcy temu
Zróbcie film o zarobkach mechaników w ASO i nie tylko ile zarabiają i od czego zależą zarobki
Piotr Piotr
Piotr Piotr 6 miesięcy temu
Poproszę o to samo
MK
MK 6 miesięcy temu
To jest chyba najbardziej zacofana branża jeśli chodzi o sprzedaż. Gdyby producenci samochodów poszli po rozum do głowy już dawno sprzedaż byłaby prowadzona online a usługi serwisowe byłyby outsourcingowane. Dealerzy są nikomu nie potrzebni. Oczywiście zmiany już pierwsze są, dzięki Tesli i Covidowi.
Karol K
Karol K 2 miesięcy temu
@Maciej S dokładnie 👍 przez internet można kebaba zamówić
Maciej S
Maciej S 6 miesięcy temu
Nie kupiłbym samochodu przez internet. Zanim wydaje się duże pieniądze, moim zdaniem trzeba obejrzeć, dotknąć, przejechać się
MK
MK 6 miesięcy temu
Rynek ukształtował się w latach 90. a nawet już 80. Wchodzenie w ten biznes teraz bo się wygrało w lotto to samobójstwo.
Janusz Owsiany
Janusz Owsiany 6 miesięcy temu
Dobra robota panowie 👍
Adam Cichanowski
Adam Cichanowski 6 miesięcy temu
Nie! Wole za te pieniadze prowadzic. Spokojne zycie ciepych krajach Bez stresu. Bardzo lubie konkretna motoryzacje. Niebawilbym sie w to.
artmasterpl
artmasterpl 4 miesięcy temu
Dlatego nie będziesz mieć nigdy takich pieniędzy, bo to nie jest myślenie bogatych ludzi :)
JarJak31
JarJak31 6 miesięcy temu
Nie często kupuje się nowe auta, ale auta często się psują, więc te moje "miliony" wolałbym zainwestować w wysokiej klasy warsztat samochodowy 😉😉😉
Tomasz Kolowca
Tomasz Kolowca Miesiąc temu
Ale też serwisów jest już bardzo dużo
Michał Krasnopolski
Michał Krasnopolski 6 miesięcy temu
Super odcinek. Więcej takich poprosze
ClintBeastwood5
ClintBeastwood5 6 miesięcy temu
Nie no ale z tym kosztem budowy salonu to trochę przesadziliście 😁 prawie pusta bryła w środku nie może kosztować więcej niż budowa bloku mieszkalnego 😂
Aleksander Sowiński
Aleksander Sowiński 5 miesięcy temu
Bardziej chodzi o koszt samej działki w mieście to będzie kilka mln
Mi Ko
Mi Ko 6 miesięcy temu
To juz rozumiem dlaczego dealer jest przewaznie taka gnida. Skoro jego cisna to on cisnie klienta i wciska wszystkie mozliwe kity i kombinactwa.
Maciej Urbaniak
Maciej Urbaniak 6 miesięcy temu
Czyli jak Ikea. Co z tego, że masz pieniądz. Jesteś gruba ryba. Jest jeszcze rekin. Który wymaga... Trza wziąć kredyt, aby spełnić wymagania. A gdy już blisko do spłaty do kredytu... Wymagania się zmieniają. I dup. Again the same shit. To ja wolę puszki zbierać. Bravo za to, że zawsze mówicie prawdę! Jeżeli ktoś nie jest idiota... To może się nauczyć wiele. Jak nie wpaść w "Amway" 😂Zartuje. Czysta matematyka z prosta ekonomią. Sztuczny pieniądz. Czyli kij, że wziąłeś 10 baniek kredytu... Ważne, że konsorcjum ssa każdy zysk. Ale gdy się ma taki obrót kredytowy.. to zawsze można kupić droga koszule i ładny perfum. 500zl przy innych rachunkach wygląda jak nic.
Peter P
Peter P 6 miesięcy temu
Chłopaki pochwalcie się ile samochodów udało wam się sprowadzić w 2019 i 2020 z USA ! Jak nie chcecie powiedzieć to przynajmniej ile samych mustangów 👊 pozdro
Dominik PX
Dominik PX 6 miesięcy temu
to jest dobry biznes
Darek Jot
Darek Jot 6 miesięcy temu
Ciekawy odcinek, pozdro 👍
Tomasz Kalamon
Tomasz Kalamon 6 miesięcy temu
Ile realnie rabatu można dostać w salonie BMW ?
Piotr Kasztan
Piotr Kasztan 21 dzień temu
20 max 21 do produkcji
lupusalba7
lupusalba7 6 miesięcy temu
Ok 16-18%
Daro578
Daro578 6 miesięcy temu
​@Tomasz Kalamon 20 to jest rabat podstawowy, słyszałem i o 35 jak był zastój na początku pandemii
Tomasz Kalamon
Tomasz Kalamon 6 miesięcy temu
@Jan M to ładnie, rabat fajny . Audi daje 20% na te z placu co stoją i są gotowe do odbioru.
Mi Ko
Mi Ko 6 miesięcy temu
@Jan M mozliwe, takiego doswiadczenia nie mam osobiscie.
tx_2
tx_2 6 miesięcy temu
Super temat mega rzetelnie wyjaśniony 🤟 to co Panowie, teraz może o IMPORTERZE? 👌
Przemek Mikołajczyk
Przemek Mikołajczyk 6 miesięcy temu
Są jakies nowe informacje w sprawie Mercedesa za milion?
Tech BraVe
Tech BraVe 6 miesięcy temu
Ciągle dochodzą nowe informacje, więc musicie jeszcze uzbroić się w cierpliwość.
Emil Emilowski
Emil Emilowski 6 miesięcy temu
Następny odcinek ile wy zarabiacie na sprowadzaniu?
T P
T P 5 miesięcy temu
Łatwo policzyć jak robią odcinki ile ich kosztowało auto a potem naprawy i za ile wystawiają na stronie. Z pewne BMW x3 ze stanów było to 10 000zł. Ale tu także ważne są koszty jakie ponoszą. Bo firma może mieć milion dochodu ale duże koszty utrzymania, a może handlować spinaczami i też milion ale koszt utrzymania niewielki. Np. klinika fizjoterapii zarobi milion ale żeby mieli klientów musi kupić odpowiedni sprzęt, np. za 500 000zł
W K
W K 6 miesięcy temu
Można dać daw like?
W K
W K 6 miesięcy temu
*dwa
WULGARATOR
WULGARATOR 6 miesięcy temu
sekretem sprzedazy salonow jest rowniez relaksujaca muzyka plpost.info/chat/083Nin6Ur2yPiKg/wideo.html ⚡️
Vateusz Morawiecki
Vateusz Morawiecki 6 miesięcy temu
Co za auto pod pokrowcem za wami?
Barwak
Barwak 6 miesięcy temu
n a j l e p s z y odcinek, pod kątem wszystkiego.
A ZDX
A ZDX 6 miesięcy temu
Podsumowanie z mojej strony i przepraszam za slownictwo ...IMPORTER... NIECH SPIE*DALA na drzewo ..Manipulator jeden ..To nie zycie dla salonow ..TO KU*REWSKI stres
Tomaski
Tomaski 6 miesięcy temu
Czy to już nie ten czas, że przyszłość to coś jak carwow w UK?
Damian Boj
Damian Boj 6 miesięcy temu
"...to prowadzenie dealerstwa samochodów będzie dla was IDEALNYM biznesem" Aż się w końcówce kawą oplułem :D Po 10 minutach tłumaczenia jak przerąbane jest prowadzenie salonu (wymogi, plany sprzedaży, niepewny zysk), na koniec jakby nigdy nic... "Wpakuj w to kilkadziesiąt baniek! Będzie Pan zadowolony" ;)
Damian Boj
Damian Boj 6 miesięcy temu
@PK Przed moim cytatem było coś w stylu "jesli masz kilkadziesiat baniek" Możesz mi łaskawie wyjaśnić jak to zmienia sens wypowiedzi, który niby wyciąłem z kontekstu? ps. pewnie zaraz napiszesz, ze chodzi o "kochasz ryzyko, motoryzacje..." - co oczywiscie i tak nic nie zmienia w kontekscie tego co napisałem! Więc chętnie zobacze czego według ciebie nie rozumiem?
PK
PK 6 miesięcy temu
no właśnie, wyrwałeś słowa z kontekstu przeinaczając znaczenie - czyli totalnie nie zrozumiałeś filmiku. "..." przed cudzysłowiem zawiera klucz dalszej części wypowiedzi.
Shrek
Shrek 6 miesięcy temu
Jest to ciężkie w otwarciu jak większość tego typu działalności. Ale jest też dochodowe, z tym że teraz raczej nie opłaca się już na ten rynek wchodzić.
Jeremy853
Jeremy853 6 miesięcy temu
Skoro takie duże koszta wejścia to gdzie zarobek ? Wygląda na to, że zarabia właściciel, a diler dotaje ochłapy
Shrek
Shrek 6 miesięcy temu
@MariuszRL Tak, osobiście tych prawdziwych. I ludzi którzy w imieniu marki sprzedają im samochody. Nie mówię że są zachwyceni warunkami producentów ale niektórzy na prawdę dużo na tym zarabiają. Wiadomo diler dilerowi nierówny, możliwe że Ty znasz innych a ja innych.
MariuszRL
MariuszRL 6 miesięcy temu
@Shrek ja też ... i wcale nie są zachwyceni ,,dyktatem,, producentów ... I pamiętaj, że to są sp z oo a nie działalność gospodarcza ... A właścicieli znasz ? Tych prawdziwych ? 😉
Shrek
Shrek 6 miesięcy temu
@Matheo780 Teraz są takie czasy że ogólnie jest ciężko wejść na ten rynek. Wiadomo że na śląsku będziesz miał dużo klientów ale zobacz, jest popyt - jest podaż. Dążę do tego że co z tego skoro w takich miejscach od groma ludzi kupuje nowe, drogie samochody skoro istnieje już aż nadto dilerów w tych lokalizacjach więc ostatecznie szansa na zarobek i tak jest bardzo mała.
Matheo780
Matheo780 6 miesięcy temu
@Shrek to jak we wszystkim - jedni wyciągają może nawet więcej niż pisałeś, inni wychodzą na zero, a jeszcze inni dokładają do interesu i finalnie plajtują. Zdecydowanie ciężej jest być dilerem samochodów na biednym podlasiu, a inaczej w stolicy czy na śląsku.
Shrek
Shrek 6 miesięcy temu
@MariuszRL A właśnie tak się składa że znam wielu dużych dilerów oraz ludzi którzy ich rozliczają ;)
Tomasz Kałuszka
Tomasz Kałuszka 6 miesięcy temu
Wole pracować jako górnik pod ziemią
klejnot nilu
klejnot nilu 6 miesięcy temu
Skąd pomysł, że łatwiej będzie uzyskać koncesję na Ferrari mając już Fiata?
klejnot nilu
klejnot nilu 6 miesięcy temu
@Gandalf Ferrari od 2016 już nie należy do Fiata i stało się niezależną firmą.
Gandalf
Gandalf 6 miesięcy temu
@klejnot nilu chętnie posłucham od ciebie aktualizacji
klejnot nilu
klejnot nilu 6 miesięcy temu
@MrRider1991 Bzdura. Pora zaktualizować informacje :)
MrRider1991
MrRider1991 6 miesięcy temu
Może dlatego, że właścicielem Ferrari jest Fiat
MrRider1991
MrRider1991 6 miesięcy temu
Może dlatego, że właścicielem Ferrari jest Fiat
Xbeyond
Xbeyond 6 miesięcy temu
Opierdolę dzisiaj Eurojackpota to kto wie :D
MariuszRL
MariuszRL 6 miesięcy temu
A po co ? Dupę se zawracać robotą ? Z tych dzisiejszych 100 baniek pożyjesz se do śmierci na luzie, pod warunkiem że ci nie odjebie, albo nie zgłupiejesz na punkcie jakiejś dziuni blachary ... 😂😂😂
mirror_ 6
mirror_ 6 6 miesięcy temu
Jak dobrze, że już nie jestem handlowcem który jest na końcu tego dealerskiego łańcucha pokarmowego.
Olgiert
Olgiert 6 miesięcy temu
@DirtyBiker , sprzedawczyki marudzą że muszą zrobić utarg, każdy musi swoją robotę zrobić, budowlaniec musi położyć ileś metrów kafelek, mechanicy muszą ileś samochodów dziennie naprawić dlatego każdy musi swoją zrobić A.sprzedawczyka rozliczają ile rzeczy sprzedał
mirror_ 6
mirror_ 6 6 miesięcy temu
@Alfa PL bez względu na to ile byś sprzedał, w następnym okresie rozliczeniowym Twój plan sprzedażowy (target) będzie wyższy; aby go zrealizować będziesz wciąż naciskany (tzw. pushing) przez zwierzchnika; bez względu na nastrój osobisty musisz włazić w d...pę każdemu potencjalnemu klientowi aby pomógł ci zrealizować target; czasami twoja oferta jest gorsza od konkurencyjnej a mimo to musisz włazić klientowi w wiadome miejsce odczuwajac ciągły pushing itd. Pozdrawiam.
DirtyBiker ,
DirtyBiker , 6 miesięcy temu
@Olgiert ja mam wywalone na to co się komu chce, może nam lustro odpowie o co kaman i nas uświadomi. Dla mnie praca jako sprzedawca nie jest magiczna, nie ma co ukrywać bedąc na samym dole łańcucha pokarmowego nie jest najlżej i normy sprzedaży są wyśrubowane ale z drugiej strony jak komuś się wgl pracować nie chce to łaski bez uważam i lepiej żeby nie pracował, najgorzej mnie wkurdenerwuje jak ide do sklepu i sprzedawczyni mnie obsługuje z łaską bo jest obrażona na mnie, że ona musi pracować ..
Olgiert
Olgiert 6 miesięcy temu
@DirtyBiker , bo mu się robić nie chciało co po niektórzy narzekają na pracę że trzeba pracować w niej bo woleli by dostawać kasę i nic nie robić
DirtyBiker ,
DirtyBiker , 6 miesięcy temu
@Olgiert to dlaczego autor komentarza cieszy się, że odszedł ? Nie ma wad ?
Łukasz Niemyjski
Łukasz Niemyjski 6 miesięcy temu
Dlaczego mówicie o 10% prowizjach czy "wyśrubowanych" 12% rabatach dla klientów skoro w takim BMW można spokojnie dostać 30% rabatu?
Matheo780
Matheo780 6 miesięcy temu
@Michał Bogajewski to było 2 lata temu
Michał Bogajewski
Michał Bogajewski 6 miesięcy temu
@Matheo780 4 gc to w tym momencie schodzacy model, bardzo czesto Jest tak ze modele ktore za chwile dostana facelift albo zostana zastapione nowym modelem sa wypychane za „smieszne pieniadze” w stosunku do ceny katalogowej.
Tomaski
Tomaski 6 miesięcy temu
@Matheo780 bardzo zdesperowani 😉. W dodatku nie brałeś silnika podstawowego diesla, czyli 90% sprzedaży w bmw, VW, itd. Kupiłeś w aktualnym roku produkcji?
Matheo780
Matheo780 6 miesięcy temu
@Tomaski na nowe BMW 430i GC w M paku
Tomaski
Tomaski 6 miesięcy temu
@Matheo780 good, ale na co?
Kamil R
Kamil R 6 miesięcy temu
Krzychu taka moja uwaga - ubierz nieco luźniejsze spodnie bo tak trochę widać jak Ci one opinają klejnoty albo tak jak Adam postaw jakaś roślinkę przed sobą haha
internetowy wichrzyciel
internetowy wichrzyciel 6 miesięcy temu
nom, mi też stanoł
TPS
TPS 6 miesięcy temu
Ile kosztuje inwesytcja a ile trzeba miec wlasnego wkladu. O to jest pytanie.
Tokio
Tokio 6 miesięcy temu
@gladcomming milion+ postawienie nieruchomości. Wychodzi od 2 do 5mln łącznie do tego osoba biorąca franczyzę musi przejść przez wszystkie etapy pracy w McDonald zaczynając od najniższego stanowiska, więc to nie jest takie hop, że dajesz kase i masz McDonalda, później do tego dochodzi czynsz miesięczny ponad 20k
TPS
TPS 6 miesięcy temu
Marcin Jański tak właśnie myślałem. Dzięki bardzo
PK
PK 6 miesięcy temu
@Marcin Jański źle przeczytałem sorki! :)
Marcin Jański
Marcin Jański 6 miesięcy temu
PK mc też nie daje. Takie są wymagania. Zasada może być podobna. 20-30% wkładu własnego
PK
PK 6 miesięcy temu
@Marcin Jański to raczej nie wyglada tak ze importer da Ci zywa gotowke na zakupy czy budowe, MCD to franczyza, a salon to autoryzacja, calkiem inne zasady
x y
x y 6 miesięcy temu
Niby spoko film, dużo szczegółów ale zabrakło najważniejszego. Ile rocznie zarabia dobry diler/właściciel.
Shrek
Shrek 6 miesięcy temu
@x y Niestety już się raczej nie opłaca w to wchodzić ponieważ już jest tego za dużo, wszystkie marki są dostępne w sprzedaży a na dodatek najwięksi dilerzy mogą zaoferować najlepsze ceny i tym samym zniszczyć małą konkurencję.
x y
x y 6 miesięcy temu
@Shrek To biedy nie ma, dobry biznes jeśli stać cię żeby w niego wejść. A do tego przyjemny jeśli ktoś lubi motoryzację.
Shrek
Shrek 6 miesięcy temu
To zależy, Ci mniejsi około miliona na czysto natomiast większe spółki nawet po kilkanaście - kilkadziesiąt milionów złotych.
12345789O
12345789O 6 miesięcy temu
Dlaczego plichta w Gdańsku ma na stoku więcej aut grupy vw niż imoporter w Poznaniu ?
Przemysław Bisaga
Przemysław Bisaga 6 miesięcy temu
@Sylwester Kalafior dokładnie. To parking na wywózkę aut na zachód :)
Sylwester Kalafior
Sylwester Kalafior 6 miesięcy temu
Większość z tych aut wyjeżdża z kraju na reeksport. Więc nie zobaczą polskiej drogi.
klejnot nilu
klejnot nilu 6 miesięcy temu
Plichta to potęga, on sprzedaje tyle samochodów, że pewnie schodzą w kilka tygodni max
Mateusz Ł
Mateusz Ł 6 miesięcy temu
Bo importer nie robi takiej sprzedaży jak diler, a równie dobrze mogą być to auta importera
Argon
Argon 6 miesięcy temu
Kurcze już wyciągam swoje 60 mln :)
Wujekzip
Wujekzip 6 miesięcy temu
Adaś jak wytłumaczy nie ma chy**we wsi
PawelSS1
PawelSS1 6 miesięcy temu
Z tego wynika, że lepiej "dilować" innymi rzeczami. Pewny zbyt i importer nie narzuca żadnych warunków :)
sammler
sammler 5 miesięcy temu
@Kristoo True Wynajem nastawiony jest na zwrot. A przy zwrocie wymagany jest określony stan auta. Chyba większość firm posługuje się tym przewodnikiem: pzwlp.pl/storage/files/media/do%20pobrania/PZWLP_Przewodnik_Zwrotu_Pojazdow_2011.pdf Nawet jeżeli dają swoją okładkę, to merytorycznie zawartość jest dokładnie taka, jak w tym dokumencie PZWLP. Za każde odstępstwo płaci się (np. pajączek na szybie potrafi kosztować kilka tysięcy, jeżeli szyba jest ogrzewana, z kamerą, którą trzeba skalibrować itd.). Więc nie bardzo mają wyjście - muszą dbać 🤣 Choć masz rację w tym sensie, że jest z tym problem i obecnie wynajmujący być może jeszcze nie wiedzą, co ich czeka (bo czytać podpisywanych umów ze wszystkimi załącznikami nie mają w zwyczaju, a auto jeszcze spłacają... najlepsze przed nimi 😉 szczególnie zaś przed tymi, którzy zgodzili się na polecenie zapłaty, czyli automatyczne ściąganie kasy za faktury z konta 🤣).
Kristoo True
Kristoo True 5 miesięcy temu
@sammler tak auta jak nowe po wynajmie. Smiechu warte. Pooglądaj trochę tych poleasingu itd często mimo małych przebiegów podziabane z każdej strony, porysowane , połamane , w srodku chlew jak chuj. Nasze społeczeństwo jeszvze jest 50 lat za murzynami w kwestii kultury nawet głupiego otwierania drzwi na miejscu parkingowym... najczęściej i tak wykupują , wiec może chociaż trochę dbają ze względu na świadomość, a z wynajętym wiadomo jak będzie.
sammler
sammler 6 miesięcy temu
Rozumiem podtekst 😉, ale odpiszę "na temat". Można otworzyć działalność brokerską, zamiast dealerskiej. Koszty wejścia praktycznie zerowe (w porównaniu do stawiania/dzierżawy pomieszczeń na własny salon, który spełniałby wymogi importera), zarabia się też w zupełnie innym modelu (nie na serwisie czy usługach finansowych, tylko raczej na prowizji - od razu, a nie w ciągu X lat). Owszem, z perspektywy klienta to niby kolejne ogniowo w łańcuchu pośredników, ale z różnych względów i tak są oni w stanie zaoferować niższą cenę (po uwzględnieniu prowizji) niż dealer (któremu też to się opłaca na zasadzie win-win i analizy kosztu alternatywnego dalszego utrzymywania auta, np. z uwagi na wspomniane odsetki, które "zjadają dealera od środka"... a przy większej skali działalności - są już przecież ogólnoeuropejskie sieci brokerskie - dotyczy to też aut produkowanych na zamówienie). Przy założeniu, że klient chce mieć auto na własność, co nie zawsze jest oczywiste. Jeżeli nadal będzie się upowszechniał model wynajmu zamiast zakupu samochodów, tradycyjne salony zaczną tracić na znaczeniu, bo pośrednik (oferujący wynajem) to nie klient końcowy, który zwracałby uwagę na "kafelki" za 500 zł za m2 (ja często nie zapamiętuję twarzy ludzi, z którymi mam okazjonalny kontakt, gdyż są to osoby zupełnie dla mnie nieistotne, a co dopiero wzór kafelków na ścianie czy podłodze 🤣). I ewentualnie ciężar sprzedaży przesunie się z rynku pierwotnego (tym zajmie się pośrednik) na quasi-wtórny (auta zwrócone po wynajmie, ale prawie jak nowe, których z każdym rokiem będzie coraz więcej, a przecież biznesplan wynajmu zakłada, że ktoś takie auto za pi razy drzwi wartość końcową jeszcze później nabędzie, co znajduje odzwierciedlenie w precyzyjnie ustawionych kalkulatorach rat za wynajem, bo z perspektywy wynajmującego "spinać" się musi i to, co dostanie w ratach, i to, za ile później auto sprzeda). Takie auto formalnie jest sprzedane na rynku pierwotnym (nabyła je firma wynajmująca albo finansujący, często zresztą z tej samej grupy kapitałowej, ale jednak inny podmiot), więc statystyki dealera czy importera wyglądają ładnie, ale tak naprawdę nie zamyka to ostatecznie tematu sprzedaży, który wróci po 3-4 latach. I ten rynek wtórny zmienia na przestrzeni lat, bo coraz więcej jest firm, które doskonale rozumieją, że to auto po 3-letnim wynajmie nadal można sprzedać praktycznie jak nowe (skoro określonego stanu przy zwrocie wymaga się w umowie, a za każde odstępstwo każe się płacić). A z uwagi na absurdalne ceny nowych aut - także za całkiem przyzwoitą cenę, pozbawioną już jednak "premii od nowości". Dlatego rynek nazwałem quasi-wtórnym czy semi-wtórnym dla odróżnienia od aut faktycznie wieloletnich i z dużymi przebiegami (często z importu lub po tradycyjnym leasingu flotowym, gdzie auta się raczej katuje), bo wynajem jest adresowany także do zwykłych ludzi, którzy tymi autami jeżdżą na co dzień, nie robiąc jednak gigantycznych przebiegów. Więc i tu można szukać niszy dla siebie... Panowie skupili się wyłącznie na omówieniu kwestii prowadzenia tradycyjnego salonu, a nie na innych modelach sprzedaży samochodów.
Krzysztof Slipcewicz
Krzysztof Slipcewicz 6 miesięcy temu
To jak rozumiem to są osoby prywatne? kogo stać wyrypać kilkadziesiąt milionòw?
Aleksander Kwaśniewski
Aleksander Kwaśniewski 6 miesięcy temu
@Matheo780 Oj mylisz się, w swoim poprzednim życiu zawodowym poznałem człowieka który ma tych punktów ponad 7. A co do wymagań,jeśli porównamy mcd z tym co na filmie to wymagania zdają się być śmiesznie niskie. Od obsługi restauracji są menagerowie,na pewnym etapie wystarczy je jedynie nadzorować.
Matheo780
Matheo780 6 miesięcy temu
@Aleksander Kwaśniewski z tą franczyzą McDonald's to nie jest do końca tak jak mówisz. Przerabialiśmy ten temat i nie jest tak łatwo zostać franczyzobiorcą McDonald's. Po pierwsze firma nie pozwala jednej osobie posiadać więcej niż jedną restaurację, także raczej możesz zapomnieć o franczyzie kilku punktów, a druga sprawa, że samo przygotowanie i szkolenie do zostania franczyzobiorcą to ok. 1-2 lat po czym ty sam musisz osobiście zarządzać swoją restauracją. Także nie jest to taki złoty i bezobsługowy biznes jak myślisz - zwłaszcza w przypadku McDonald's.
Shrek
Shrek 6 miesięcy temu
Są takie osoby, nie ma w tym nic w tym dziwnego że niektórzy mają bardzo dużo pieniędzy.
Wojciech G
Wojciech G 6 miesięcy temu
Ludzie którzy mają takie salony to ludzie którzy dorobili się w latach 80-90, nikt nowy, czy się dorobili uczciwie to inna sprawa.
12345789O
12345789O 6 miesięcy temu
Wystarczy 300 osób z 200k i mamy klaster który taki punkt mógłby otworzyć. Tak inwestuje się za granica.... a u nas...
John Goedel
John Goedel 6 miesięcy temu
Super duet. Dobrze się tego słucha.
Mad Mike
Mad Mike 6 miesięcy temu
Tak wytłumaczone że aż mi głupio/przykro pytać dealera o rabat xD
Marcin Grenda
Marcin Grenda 6 miesięcy temu
Dokładnie sama sprzedaż to taki odroczony zysk który nabija sobie serwisem
Anonymous
Anonymous 6 miesięcy temu
Ktory przynosi najlepszy zysk
Matheo780
Matheo780 6 miesięcy temu
W filmie chłopaki skupili się przede wszystkim na sprzedaży samochodów, natomiast do tego dochodzi jeszcze serwis oraz handel częściami.
Ile się zarabia w salonie samochodowym?
25:21
Global Motors
wyświetleń 284K
WYNIKI KONKURSU NA TIKTOKU
3:34:10
Fusialka
wyświetleń 703K
OCENIAM PIOSENKI POLSKICH YOUTUBERÓW TEAM X - BARWY
7:22
Praca w salonie samochodowym #107 MOTO DORADCA
22:28
MOTO PORADY #1 Finansowanie samochodu Leasing
24:51
Ile salony mają marży na samochodach?
10:59
Moto Doradca
wyświetleń 80K
BMW serii 7 E38 ostatnie prawdziwe BMW ? Youngtimer
38:02
WYNIKI KONKURSU NA TIKTOKU
3:34:10
Fusialka
wyświetleń 703K
OCENIAM PIOSENKI POLSKICH YOUTUBERÓW TEAM X - BARWY
7:22
MÓJ NOWY MERCEDES AMG Z SALONU
12:08
Anna Karcz
wyświetleń 86K
DAŁEM JEJ POPROWADZIĆ MUSTANGA 😨
17:46
Upadek Gospodarstwa, ZETOREK został sprzedany
8:04
MarcinAdamczyk12
wyświetleń 61K
Ekipa katuje fury!
13:21
MocnyVlog
wyświetleń 47K